Monday, October 13, 2008

cuti ari tu aku telah menyusahkan mak aku~
mintak die masakkan sambal tumis yg pedas dan tahan lama~huhu
so ptg tu pg beli lada kering, bwang merah, bwang putih dan ikan bilis specifically untuk buat sambal tu sbb mak aku kate "jgn kacaw brg msak ibu~!" huhu
dan mlm tu

1. potong lada kering
2. msukkan dlam periuk lada kering yg tlah dipotong td
3. isi air
4. panaskan atas api
5. tunggu smpai mendidih dan agak2 mcm dah masak sket~
6. kopek bawang merah dan putih
7. blend lada kering bwg merah dan putih
8. owh lpe~ ptg tu kopek ikan bilis ngan ayah aku (father-daughterbonding thing haha)
9. setelah siap semuanya masa untuk menumis!
10. tuang minyak dlam kuali
11. goreng dulu ikan bilis tu supaya errr aku pon tataw knape
12. kacau2 sket
13. 5mnit lpas tu mak aku jerit "dah hangus dah ikan bilis tu~!"
14. mak aku ambik sudip tu
15. mak aku kate "dah jgn kaco, kalaw ibu nk mntk tlong nnt ibu pnggil,,hesh bdak ni"
16. aku g tgk tv~hehehe

tau2 da siap masuk lam bekas~ hrmmm wanginyeeee~ hoho

skrang rs sdeyh sbb sambal tumis tu dah nk hbs~

ibu~ tlg msakkan ag,,plissss


2 comments:

tank said...

bole x post care2 nk msk ikan talapia hidup?

abeelo said...

erk~ tk mkn ikan tilapia~
dan tk reti masak pown~hoho