Friday, March 6, 2009

highschool dan universiti

4.23am dan saya masih segar bugar,gara-gara whitecoffee specially made for me by my housemate. baru habis makan special meal yang 'dimasak' juga oleh chef trhandal di teratak kami ini. entah kenapa housemate aku ni rajin sangat memasak tngah2 mlm ni.sebab die lapar juga kot.huhu.anyway,thanks babe! teringat post dari blog Melastik Bintang,memg btol.warga Universiti Terlalu Panas ini suke memasak.tengah2 malam pon ade lagi yg memasak.huhu.terharu btol ade kawan yang baik masakkan untuk aku.(suke la tu housemate,aku puji.huh!)

beruntung aku ade kawan yang baik hati macam si chef tu wlaupon dah duk kat universiti.u-ni-ver-ci-ty.ye aku sdah berada di alam universiti.ingtkan dah tak perlu deal dengan highschool crap lg! ingatkan semua org dah matang dan dah tak terbawa-bawa lagi perangai high school tu.malangnya ade lagi org yg tak matang dan bawak perangai korang yang tak berapa nak berkenan tu daripada sekolah menengah smpai la masuk universiti.tak fham betul orang2 macam ni.aku tak kate semua kawan2 aku tak matang.sesetengahnye sahaje.

Come on la,get over yourself! be a man! bak kate comedian favouriteku Russell Peters.haha.kalau dulu kat sekolah menengah kawan tak kejut stay-up nk study,mesti muke muncung setiap kali jumpa kawan tu.dituduhnye kawan tu tanak tgk ko berjaya.last2 ko masuk universiti jgak kan.berjaya kan?. kalaw dulu kawan tu bergurau yang kedengaran agak kasar sket, mulalah terserlah muke kelat ko yang macam buah cengkudu tu.dah masuk universiti ni pon takleh nak fham lagi ke.nak buat muke kelat ko tu jugak ke.kalau dulu,sorang ade masalh dengan geng lain,satu geng jgak lah yang masam2 muke dengan geng lagi satu tu.dah masuk u pon masih nak buat perangai macam tu lg? mungkin semua perkara ini cume berlaku di kalangan pelajar puteri yang memang well known with their sensitivity. come on la,grow up! dah 21thun dah pon.banyak lagi isu2 yang lebih mencabar untuk ditangani.

Bukankah sepatutnya kite dah boleh faham,lain orang lain ragamnye.janganlah asik nak ikut kepala kau sahaja.kalau dalam kepala kau tu ade batu,kau nak suh orang lain isi batu jugak dalam kepala diorang? hebat betol falsafah anda.bolehlah ajar kepada anak cucu nanti ye.Hentikanlah tabiat sekolah menengah ni. aku pon bukanlah dah fully evolved daripada sekolah menengah dulu,but at least im trying. gapo-gapo pun kite kne start dari muda(petikan dari budakkelantan.avi huhu) Bagi aku tak payahla habiskan usia muda kat universiti ni dengan benda2 remeh ni.we should be seizing the day like an eagle.ngahaha!

kepada rakan-rakan,semoga berjaya menempuh alam universiti dengan jayanya! adios.

2 comments:

Anonymous said...

haaaa setuju 300% ngn ko...mmg menda nih happen between girls jerk..n for boys(ak tls boys sbb xlayak pgl guys lg...haha)...dak2 laki nih ade yg xubah perangai bajet macho tuh...aih pantang ak...rse nk tmpr jerk...hahahaha:D

abeelo said...

haha~tampar je weh. kemudian cakap :kau tak macho pon la! huhu.