Wednesday, March 4, 2009

kayakah kamu.

ya. akhirnya aku tergerak jugak nak menaip semula di blog ini. walaupon esok dan lusa ada test tp..kerajinan aku dah berkurang nk study pkul 5pg mcm ni. huh alasan! pkul berapa pon ko memg selalu kurang rajin.haha.

tergerak nak menulis sebb ada sesuatu yang membuatkan aku terfikir.
adekah wujud orang yang tak mahu jadi kaya?. aku sendiri tak tahu sama ade aku mahu kaya atau tidak. bagi aku biarlah tak kaya,cukuplah sekadar dapat mkan pakai yang secukupnya.terfikir pulak,adakah aku mencari alasan untuk tidak mahu berjaya dan mahu menjadi kaya. kaya bagi aku bermaksud ade rumah besar bergendang,ade kereta buatan luar negara 7 8 biji depan rumah just untuk penuhkan garaj je,ade org gaji yg lebih ramai daripada anak sendiri. logikkah kalau aku tak mahukan semua tu?

hari tu sembang dengan salah seorang kawan baik aku.kami baru selesai tngok facebook anak tokey product yang amat femes di malaysia nih. of kos la kitorg tgk gmbr die and bitching about their life yang kaya gile babi tuh.memang kaya.kalau diorg dah kaya mcm tu aku tak taw la mcm mane org paling kaya kat malaysia ni punye kaya. yang aku sedihnya anak2 org kaya ni belajar kat luar negara tp berhubungan sesama jenis.bukan aku menuduh,tp gambar menceritakan seribu kata(a picture says a thousand words hehe) kalau aku nak ckp diorang tu rosak akhlak pon tak melampau rasenye.aku pon takdelah terpelihara sangat akhlak aku,tp sekurang2nye aku tak mencabar hukum Allah dan bercumbuan sesama sejenis,pastu tayang kat org lain. tp itu bkan pointnye.so member aku tu ckap die tak lalu mkan dah sbb down.down kenape? sbb die tak kaya mcm dorg.hahhahah.macam tu sekali die punye effect kat kawan aku sorg nih.

satu ayat die yg aku ingat"aku nak kaya sebb tanak bg anak2 aku rs mcm aku rs skarg" betol jugak. so aku yang memg selalu fikir kebahagiaan org lain dpd kebahagiaan sendiri ni terus rase kesian kat anak2 aku nant kalau aku tak jd kaya. tp kalaw perangai anak2 aku(yg dah kaya time tu) jd mcm anak2 org kaya yg diceritakan td mcm mane? aku sendiri,kuat ke nak menahan godaan wang ringgit dan kemewahan dunia? sebab aku tau diri aku ni,memg selalu lupe bile senang.tiada niat nak mengata anak orang kaya semuanya jahat,dan bukan menganggap kekayaan tu menjadi faktor tumbesaran anak2 org kaya nih,huhu.hanya berpandangan berdasarkan ape yang aku dah pandang.jangan ingat aku ni benci kat org kaya plak.lagi kaya lagi aku suka.haha.hipokrit!

dah penat fikir,aku pon berhenti berfikir.Redha sahaja dengan segala ape yang dituliskan untuk aku olehNya. yang ku tahu hanyalah berusaha~jd marilah kite mengulangkaji untuk test yang bakal tibe.huhu.

p/s:fatin,ni aku dah update~!!hihi =)

No comments: