Wednesday, June 29, 2011

Berat Badan

Aku mesti bertindak! Sampai bila nak jadi macam ni. Klau setahun 2kilo naik tak turun-turun nak jadi apa! Swimming pool , gym, tasik sebesar-besar alam kat depan UTP tu ada. Free semua tu weh! Ape function kat kau! Buat cuci mata je ke???

Aku rasa aku selalu macam lemah semangat je bila nak exercise ialah sebab bila aku bersenam la kan ( jangan nak buat muka tak percaya pulak aku bersenam! ) dalam otak aku selalu ada thoughts yang melemahkan pergerakan otot dan anggota badan aku.

"Takyah la weh. Gemuk ni memang genetik family dowh"

"Orang kata kalau jogging nanti paha kau lagi besar sebab otot je " (Aku tak tau la orang mana yang cakap ni. Mengarut je)

"dan sebagainya" (bukanlah aku fikir dan sebagainya time jogging tu. Maksudnya aku fikir macam-macam lagi laaaa.)

Lagi satu faktor yang menggagalkan ialah bila aku exercise, lepas exercise tu aku bajet aku boleh melantak macam tak jumpa makanan dua hari.

"Tadi kan dah jogging. Kena gain balik energy ni." Tapi malangnya makanan tu tak jadi energy pon. Jadi lemak je. Haih.

Maka di blog yang sepi ini, aku berazam untuk mendisiplinkan diri memastikan berat badan turun dan memiliki body yang cantik lagi unggul sebelum berjumpa kekasih hati akhir bulan 7 nanti. Chaiyokkk!

p/s: Cepat sape nak jadi trainer aku! *sambil buat sit-up*

1 comment:

yanapopeye said...

taknak try buat diet Atkins ke ?